streda 5. septembra 2012

Šiesty jazyk lásky

     Gary Chapman vo svojej knihe opisuje päť jazykov lásky. Patria k nim slová uistenia, pozornosť, prijímanie darov, skutky služby a fyzický dotyk. Knižka je  zameraná na prejavy lásky medzi partnermi. Je tam, ale kapitola venovaná deťom. V nej autor odporúča zahŕňať deti všetkými piatimi, kým nezistíme ktorý je ich primárny jazyk.
 
     Keď mala Sárka 3 mesiace čítala som krátky a strohý článok o montessori pedagogike. Napriek tejto jednoduchosti alebo práve kvôli nej som sa začala venovať montessori. Absolvovala som živý seminár s p. Ivonou Brandisovou, kurz nabitý informáciami u p. Evy Štarkovej a strávila som hodiny na nete a čítaním literatúry.

     Objavila som  šiesty jazyk lásky k dieťaťu. Montessori jazyk. Tento jazyk ma naučil všímať si moje dieťa, rozumieť jeho konaniu, rešpektovať ho, pomáhať mu k samostatnosti, tráviť s ním viac času a dať mu možnosť využiť svoj potenciál.
 
 
     Mária Montessori zaviedla svoje princípy na základe pozorovania. Chodím teda s otvorenými očami a sledujem čomu sa momentálne venuje moje malé "monte".

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára