nedeľa 4. augusta 2013

Pravá, ľavá

     Sárka už rozlišuje pravú a ľavú stranu. Pomýli sa zriedka. Na internete som na to našla  celkom milú aktivitu, a tak som jej to trochu spestrila.
 
     Obkreslila som jej sandále, aby som si vyrobila šablónu. Stačí len jednu stranu a druhú som použila zrkadlovo.
 
montessori blog aktivity  bežný život a
 
     Potom som ich obkreslila na farebný papier napísala strany  a zalaminovala. Farba nie je dôležitá nám vybral ocko.
 
montessori  blog aktivity bežný život b
montessori blog aktivity  bežný život d
To isté som vyrobila aj na ruky.
 
montessori blog aktivity bežný život ff
montessori blog aktivity
    Pre kontrolu môžete strany vymeniť. Ak to dieťa pochopilo prekríži ruky (nohy). Pri Sárke som to na teraz nestihla, lebo už chcela ísť zase von.
 
montessori blog aktivity bežný život gg

štvrtok 25. júla 2013

Prekvapenie v ľade

      Do formy na ľad som dala zamraziť pár maličkostí. Naplnila som jednu misku s teplou a jednu so studenou vodou. Na obrázku je to rozlíšené červenou a modrou korálkou.
 
montessori blog kozmická výchova a     Nechala som ju nech skúma čo sa deje.
 
montessori blog kozmická výchova b
montessori blog kozmická výchova c
montessori blog kozmická výchova d
      Všetko čo objavila hneď aj pomenovala. A tu je veľká radosť z práve odhaleného hrozna.
 
montessori blog kozmická výchova e
 Pomohla aj sesternica, ktorá asistovala pri príprave.
 
montessori blog kozmická výchova f
montessori blog kozmická výchova g
 Sústredenie. 

montessori blog kozmická výchova h
montessori blog kozmická výchova i
 
     Keď bude staršia tento pokus si zopakujeme. Nebude to už, ale o pokladoch ukrytých v ľadovej kocke. Budeme pozorovať či sa kocky ľadu roztopia rýchlejšie v teplej, alebo v studenej vode. Pár kociek si zafarbíme potravinovou farbou a budeme sledovať, ako roztápajúci ľad zafarbuje vodu. Povieme si o skupenstvách vody a kde sa dajú použiť.

utorok 9. júla 2013

Bežný život - krájanie

     Príležitostí, kedy Sarah dovolím použiť príborový nôž nie je až tak veľa. Krájanie banána a natieranie masla, či džemu sú pre dieťa bezpečné aktivity.
 
     Na ebayi som jej za 7 eur kúpila milú pomôcku na nácvik krájania. Okamžite sa stala hitom.
 
zelenina

S niekoľkými prestávkami to bola aktivita na celý deň.
 
montessori aktivity  bežný život krájanie a
montessori aktivity bežný život krájanie b
montessori aktivity bežný život krájanie d
montessori aktivity bežný život krájanie e
 
     Aj v slovenských e-shopoch som videla podobné pomôcky. Boli, ale  drahšie.

pondelok 24. júna 2013

Kreslenie na chodník

     Dnes máme upršaný a chladný deň. Včera sme si ešte, ale užili slniečko a zábavu. Na túto aktivitu som sa nechala inšpirovať od pre mňa veľmi kreatívnej Mili.
 
     Podľa jej odporúčania som pripravila eko farby z pol hrnčeka (ja som použila 1 dcl pohár) zemiakového škrobu, pol hrnčeka vody a potravinové farbivo. Farby som pripravila sama,  lebo Sárka neznáša zašpinené ruky (výnimkou je blato).
 
montessori blog eko farby a
 
A tvorenie sa mohlo začať.
 
montessori blog eko farby b
 
montessori blog eko farby c
 
Páčilo sa jej to a tešila sa z toho.
 
montessori blog eko farby d
 
montessori blog eko farby e
 
Pridali sa aj malé susedky.
 
montessori blog eko farby f
 
Tie srdiečka a to čo by malo pripomínať Mickyho je samozrejme mamkino dielo.
 
montessori blog eko farby g
 
montessori blog eko farby h
 
Určite si to ešte vyskúšame.
 

pondelok 3. júna 2013

Montessori vkladacie mini valčeky

     Konečne ich máme doma! Montessori vkladacie valčeky. Originál veľké valčeky s 10 valcami sú samozrejme lepšie, ale pre domáce potreby postačí aj táto mini verzia. A zatiaľ budem šetriť.
montessori blog mini valčeky
Ako vždy, keď jej ukážem niečo nové aj toto ju hneď zaujalo.

montessori blog mini valčeky a
montessori blog mini valčeky b

montessori blog mini valčeky c

     Montessori valčeky patria k zmyslovému materiálu. Takže najskôr si umyjeme ruky, aby sme ich odmastili a dieťa mohlo lepšie vnímať hmatom.


      Vyberieme prvú sadu valčekov: rovnaká výška, rôzna šírka valčekov. Podľa pravidla od najväčšieho po najmenší sadu položíme, tak aby najširší valec bol ako prvý. Vyberieme valčeky. Zoberieme valec do dominantnej ruky a prstami nedominantnej ruky prejdeme po obvode spodnej strany valca, potom prstami prejdeme dno valca a vložíme valec dnu. Učíme pojem: hrubý- tenký , úzky-široký.

     Pri predvádzaní urobte chybu, a ukážte ako ju opraviť. Ukladáme zľava doprava.

     Druhá sada: výška sa znižuje, šírka sa znižuje. Ukladáme od najširšieho a najnižšieho valca. Pojmy: vysoký- nízky, veľký, malý. Po zvládnutí druhej sady spojíme s prvou sadou do tvaru V. Valce premiešame

     Tretia sada: šírka sa zväčšuje, výška sa znižuje. Ukladáme od najnižšieho a najširšieho. Pojmy: vysoký-nízky, široký-úzky. Tri sady spojíme do tvaru trojuholníka.

     Štvrtá sada: šírka sa nemení, výška sa znižuje. Ukladáme od najvyšieho po najnižší. Pojmy: vysoký-nízky. Štyri sady spojíme do štvorca.

     
montessori blog mini valčeky d
     
     Ďalšiu sadu vlačekov pridávame až po dostatočnom zvládnutí a precvičení si samotnej sady. Sárkina zvedavosť však bola silnejšia a dostala sa aj k ostatným sadám. Tak som ju nechala, že ako sa s tým popasuje. Celkom jej to išlo. Nepodarila sa jej, ale 4. sada, kde je dôležité mať už dostatočne nacvičný odhad zrakom.

montessori blog mini valčeky e

montessori blog mini valčeky f

Takto skúšala prštekmi dierky.

montessori blog mini valčeky g

     Ak dieťa zvládne všekty štyri bloky valcov. Rozložíme ich a pýtame sa: " Nájdi mi najnižší (najvyšší, najširší, najužší) valec. Ktoré valce sú rovnaké?