nedeľa 13. januára 2013

Primárne farby - začíname


     Začalo sa nám senzitívne obdobie na farby. Každú chvíľu za mnou s niečím príde a chce vedieť aká je to farba. Napr. si prinesie misku plyšových bambuliek a jednu po druhej jej musím hovoriť farby. Alebo chce vedieť farbu oblečenia, obrázkov v knižkách, či iných predmetov.
 
montessori aktivity 0-3 pom poms
 
     Pripravila som jej košík pokladov k farbám. Rozhodla som sa začať jej obľúbenou farbou. Do košíka som vložila rôzne predmety žltej farby. Tento košík bude mať k dispozícií 1 týždeň. Potom košík obmením za červené a opäť po týždni za modré predmety.

montessori aktivity 0-3 farby
 
     Tak toto bol môj plán. Keď som Sarah ponúkla tento košík tak urobila niečo, čo ma prekvapilo a vyčarilo úsmev. Začala vyberať predmety a jeden po druhom ich ukladala na miesto. Kačičku, kefu a hrebeň do kúpeľne, puzzle do skladačky,  korálky ku korálkam  atď. Montessori poriadok sa už stal jej súčasťou, teda až na niektoré situácie obdobia vzdoru. Aby sa mi to neopakovalo pri ďalších farbách musím použiť predmety, ktoré ešte nepozná.
 
    Nakoľko som zistila, že žltú už pozná a vie ju rozlíšiť, zámenu za červenú farbu urobím skôr ako po týždni. Do vtedy sa musím zásobiť niečím čo ju zaujme.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára