nedeľa 27. januára 2013

Triedenie farieb

     Nedávno sme sa začali venovať farbám. Pripravila som aktivity na precvičenie rozlišovania farby zrakom. Nemala som čas vymýšľať, tak som použila to čo už máme doma. Postup pri učení farieb si môžete prečítať tu.
 
     Ukázala som jej čo má robiť. Sarah je veľmi netrpezlivá, tak najskôr začala miesto triedenia brať plnú hrsť bambuliek a len tak ich hádzala do pohárikov. Potom všetko vysypala späť do misky a opäť robila čo sa jej páčilo. Nechala som ju a nehovorila jej, že takto sa to nerobí.
 
montessori aktivity 0-3 farby triedenie a
     Keď sa vybláznila a ja som jej ešte raz predviedla čo má robiť. Začala triediť. Pri predvádzaní aktivity sa má používať čo najmenej slov. Aktivita má byť jednoduchá a zrozumiteľná pre dieťa, aby to pochopilo bez nejakého vysvetľovania. Ja som si teraz pomohla. Vzala som bambuľku a opýtala som sa jej kam patrí. Vzala mi ju a vložila do príslušného pohárika. Zopakovala som to, a potom už dokončila všetko sama. Ani som to nestihla odfotiť. Už odkladala pomôcku kým som sa rozhýbala.
 
montessori aktivity 0-3 farby triedenie b 
montessori aktivity 0-3 farby triedenie c
     Na ďalší variant som použila rolky z toaletného papiera, ktoré som oblepila farebným papierom.

montessori aktivit 0-3 farby triedenie d
 
Žlté boli vo vnútri ako prvé.
 
montessori aktivity 0-3 farby triedenie e
 
Vrátila ich naspäť do misky a venovala sa aj ostatným farbám.
 
montessori aktivity 0-3 farby triedenie fmontessori aktivity 0-3 farby triedenie h
 
montessori aktivity 0-3 farby triedenie g

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára