nedeľa 15. novembra 2015

Symetria

     Momentálne je u Sárky hitom táto skladačka:


     Najprv sa venovala skladaniu podľa predlohy a teraz vytvára rôzne vzory, postavy, tvary. Tento jej záujem som využila, aby si osvojila nový pojem symetria. Je to veľmi jednoduchá aktivita, ku ktorej ešte potrebujeme zrkadlo a niečo čo môže reprezentovať os.

     Zručnosti: Symetria, logika/úvaha, priestorové videnie, pozorovanie, geometria.

     Na začiatok je vhodné použiť jednoduchý vzor, a preto sme začali takto:


     Potom som k našej osi, ktorú v našom prípade reprezentovala špajla priložila zrkadlo a nechala Sárku sledovať odraz. Následne som jej povedala, že doplníme náš obrázok tak, aby  vyzeral ako v zrkadle. Nahrala som k tomu aj krátke video. 

Video

     Po zvládnutí môžete začať so zložitejšími vzormi. Sárka na oplátku vytvárala predlohy pre mňa a ja som ich musela dopĺňať. Vôbec ma pri tom nešetrila a bavila sa na tom, že si musím kvôli kontrole prikladať zrkadlo. No čo už, zábava musí byť. Neskôr môžete "os" odstrániť a nechať dopĺňať bez tejto pomôcky.





Nadšenie.


     Na symetriu a vzory ako také sa dá robiť množstvo pekných aktivít určite sa o nich ešte zmienim.
     

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára