pondelok 26. novembra 2012

Rozlišovanie tvarov (21 mesiacov)

     Pred pár dňami ma Sárka milo prekvapila. Nikdy som ju nevidela samu od seba vybrať si tvarové puzzle. Vôbec ju to nezaujímalo. Koľkokrát  sa tomu venovala, by sa dalo spočítať na jednej ruke. Vždy som sa však s pomôckou začala hrať ja a ona sa len pridala. Vedela správne vložiť kruh, nakoľko si nevyžaduje pootočenie do správnej polohy, potom to bol štvorec a ostatné tvary  len tak skúšala ako prišlo. 

 
     Keď som sa jej však naposledy opýtala, či sa chce hrať s puzzlami, vybrala pomôcku a bez mihnutia oka a jedného zaváhania ich uložila správne podľa tvaru a s natočením nemala žiaden problém. Neviem, či k tomu prispeli iné cvičenia na rozvoj motoriky, no pozerala som sa s otvorenými ústami. Deti vedia vždy niečím prekvapiť.
 





 

     Ako malú obmenu som jej pripravila predlohu.
 



     Tieto puzzle nespĺňajú zásady montessori, to by museli mať rovnakú farbu. Napriek tomu nám poslúžili a využijem ich pri ďalších aktivitách.
   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára