piatok 21. septembra 2012

Gaštanový kúpeľ (19 mesiacov)

     Oficiálne tu ešte nemáme jeseň, ale kratší deň, chladné rána a dozreté plody gaštanov ma vtiahli do jesennej atmosféry. Gaštany sú také krásne. Nádherne lesklý povrch, ich hladkosť a prekrásna farba v tmavých odtieňoch hnedej mi pripomínajú školské časy, keď bol zber gaštanov. Milujem jeseň a jej podoby.
 
 
 
 
     S týmito plodmi jesene sa dnes zoznámila aj Sárka. Rozvoj zmyslov začína už narodením a v najväčšej intenzite trvá do šiestich rokov. Na zmyslovú výchovu teda nie je nikdy zavčasu. Dnes som jej dopriala gaštanový kúpeľ.
 
 
 
 
     Veľmi si to užívala. Ochutnávala. Ovoniavala. Prehrabávala sa. Bola naozaj šťastná. A ja som mala hodinu a pol čas na oddych a zároveň si to užívať s ňou. Áno tak dlho ju to bavilo.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     Mala aj gaštanovú masáž, ktorá ju musela buď veľmi štekliť alebo sa jej tak páčila, lebo jej neskutočný smiech nakazil aj mňa.
 
 
 
 
     Priniesla si aj svojho macka, aby sa aj on mohol okúpať  a obľúbenú knižku. Gaštany skončili aj mimo vaničky.
 
 
 
 
Nakoniec ju čakalo upratovanie.
 
 
 
 
     Určite si to doma vyskúšajte. Použite rôzne materiály. Piesok, cestovinu, loptičky, fazuľu.  Čokoľvek čo prinesie zmyslový zážitok.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára